Recension: Hard Candy



Denna film
handlar om 14-årige Hayley (Ellen Page) som chattar med en 32-årig fotograf Jeff (Patrick Wilson) på internet. Hayley är väldigt mogen för sin ålder och bestämmer sig för att möta denna Jeff i verkligheten.
Hon misstänker dock att han är pedofil och handlingen byter riktning relativt fort.

Filmen är störande, jag tycker att det är hemskt att se en 14-åring åma sig inför en 32-åring, och även fast storyn ändras ganska snabbt, så känns alltihopa mest bara overkligt och irriterande. Jag störde mig på Jeff men jag störde mig lika mycket på Hayley.
Detta gjorde det väldigt svårt för mig att försöka sätta mig in i handlingen och känna sympati med någon av karaktärerna.
Visst att en 14-åring kan vara mogen, men jag anser inte att det är normalt att en 14-åring är lika mogen som en kvinna i sena 20-års åldern.

Så mitt betyg blir:
HL HL HL HL HL (1/5)

Kommentarer
Postat av: Anonym

denna filmen är briljant, men det kanske krävs att man gillar lite mer än mainstream filmer..host

2008-08-08 @ 21:28:22
Postat av: Maria

Anonym: Eller så är det bara så att vi alla har olika filmsmak.

2008-08-09 @ 11:19:12
URL: http://filmochnytt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0