Ps. I Love You


Jag såg denna film för en vecka sedan ungefär och tänkte att "Hmm, en recension kanske skulle sitta fint?"
Så sant som sagt, så här kommer den!

Handligen är enkel, det är ett gift, lyckligt par, mannen dör helt oväntat, änkan sörjer. Men den där lilla extra knorren är att mannen har planerat allt, så efter hans död får änkan brev från honom där han hjälper henne att gå vidare, att tänka på honom, men få henne att förstå att bara för att hans liv är slut så innebär ju inte det att hennes liv är det.

Den döda mannen, Gerry, spelas av Gerard Butler, en skotsk skådespelare, som i denna film spelar en irländare. Jag tycker att det funkar med accent och liknande, och han ger värme åt filmen.
Hilary Swank spelar änkan, Holly, och jag måste erkänna, jag har alltid haft lite svårt för denna kvinna, men hon funkar helt okej i denna film. Dessutom klarade hon av att vara rolig på ett mer omedvetet sätt, jag drog iallafall på smilbanden under vissa av hennes scener.
Ett minus dock med denna film är en av birollsinehavarna, närmare bestämt Hollys nya vän, Daniel, som spelas av Harry Connick Jr. Han var stel och skämten tråkiga, det fanns verkligen inget liv i den karaktären.
En annan  av birollsinnehavarna är Lisa Kudrow, alias Phoebe i Vänner.

Jag har läst boken med samma namn som denna film baseras på och mina tårkanaler fick inte vila många sekunder då, detsamma gäller filmen. Jag grät och grät och ibland behöver man sådana filmer.

Så denna film får betyget: HL HL HL HL HL

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag har inte sett filmen men jag hörde den på ljudbok på en resa upp till själlen. Jag tycker den är jätte fin, måste nog se filmen ;)

2008-07-15 @ 13:32:21
URL: http://linnejas.blogg.se/
Postat av: Maria

Gillar du boken, kommer du gilla filmen :)

2008-07-15 @ 13:33:28
URL: http://filmochnytt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0