Recension: Wanted



Så, nu har jag äntligen sett filmen Wanted, med Angelina Jolie, Morgan Freeman och James McAvoy.
Det var en häftig film med coola effekter, mycket pang pang men ett litet konstigt manus imellenåt, men det kanske är så det blir när det är flera manusförfattare inlbandade i samma manus (ju mer kockar desto...).
Jag hade ganska låga förväntningar på denna film, kanske är det därför jag blev så glatt överraskad och iallafall jag engagerade mig i historien. Visst, det är ju ingen Oscars film men en underhållande film som tillåter dig att stänga av hjärnan och hänga med i alla actionscener utan att bli trött på dem.
Många håller inte med mig, men jag viker inte ner mig, jag gillade den, MYCKET. punkt.

Filmen handlar iallafall om den meningslösa Wesley´s liv på ett kontor där han har en flåsande chef i nacken och han tvingas ta ångestdämpande medicin men i slutändan visar det sig att det inte är ångestattacker utan en speciell förmåga han har begåvats med som tillåter honom att se allt i slow motion och detta gör honom alltså till en otroligt farlig mördare. Så efter att hans pappa (som övergav Wesley när han var 7 dagar gammal) dör, tar en lönnmördargrupp, kallad "Broderskapet" kontakt med honom, och vill att han ska ha ihjäl den som hade mördat hans far.
Skådespelet var bra, men den jag gillade mest var Angelina som Fox. Hon utstrålar en sådan coolhet och självsäkerhet som gör att alla andra runtomkring henne bleknar bort.
Betyg:
HL HL HL
HL HL (3/5)
Bild

Kommentarer
Postat av: Lembrowski

Men Maria, när ödesväven kom fram måste du ju tycka och botten var nådd. ;)

2008-08-12 @ 15:11:47
URL: http://lembrowski.webblogg.se/
Postat av: Maria

Haha jo, jag erkänner, det var en löjlig sak och jag skrattade lite för mig själv (okej okej, inombords asgarvade jag),över hela den grejen. Men bortsett från det så var det en helt okej actionfilm, me me rän 3 poäng fick den inte av mig ;)

2008-08-12 @ 17:41:15
URL: http://filmochnytt.blogg.se/
Postat av: Maria Brandefelt

Åå jag gillade filmen också! :)

2008-08-13 @ 01:11:09
URL: http://mypleasureyourchoice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0