Recension: Hellboy 2



Hellboy 2 : The Golden Army

 är alltså en fristående fortsättning på Hellboy 1. Det är samma skådisar, Ron Perlman,  och Selma Blair , som jag tyckte gjorde ett väldigt bra jobb. Manuset är välskrivet och roligt, fast jag kan tänka mig att många inte håller med, men jag på något märkligt vis fäst mig vid Hellboy. 
I denna filmen måste Hellboy "Red" tampas med sitt kärleksliv med Liz, och hon är extra känslosam då hon är gravid. Detta vet dock ej Hellboy om, och är för feg för att fråga vad det är med henne.

Under tiden börjar en prins Nuada ett krig mot människorna. Prinsen är en del av den mytologiska världen och han tycker att människorna förstör världen. Under hans kamp för att få kungakornan som ger honom makten över den "Gyllene Armén" mördar prinsen sin egen far och är på en desperat jakt efter prinsessan som har den sista delen till kungakornan.
Nu måste alltså Hellboy och hans kollegor rycka in och rädda världen. Dessvärre har deras arbete blivit svårare eftersom Hellboy lyckats offentliggöra deras värld.

Det är en spännande film, jag blir alltid positivt överraskad av HEllboy filmerna. Jag brukar inte gilla superhjältarfilmer såsom Daredevil (som är urdålig!), Stålmannen, Spiderman (fast jag måste erkänna att jag har sett alla 3 filmer och jag engagerade mig alltid i karaktärerna). Men första anblicken på Hellboy så tänker man att det är en B-film med det typiska superhjälte-temat. Men han överraskar, den store, röde mannen.

Därför får filmen i betyg:
HL HL HL HL HL (3/5)

bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0