Recension: Dan in Real Life



Dan in Real Life
handlar om änkemannen Dan Burns, spelad av Steve Carell, som under den årliga familjeträffen träffar en kvinna i byn som han blir blixtförälskad i. Det visar sig senare att kvinnan, Marie (Juliette Binoche), dejtar hans bror. Detta leder till många obekväma situationer och stackars Dan vet inte hur han ska göra. Samtidigt har han 3 döttrar att ta hand om och de har sina problem och åsikter.

Manuset var hyfsat välskrivet, jag skrattade inte särskilt mycket i början men det blev desto mer skratt när filmen väl kom igång. Skådisarna var helt okej, och Steve Carell brukar vara rolig på sitt stela, iskalla vis, och visst levererade han i denna filmen också. Jag trodde dock att jag skulle skratta mer. Ett till minus med denna film är att den var lite väl förutsägbar. Men ibland är det kul med sådana filmer också, man behöver inte tänka när man ser den.

Av mig får iallafall filmen i betyg:
HL HL HL HL HL (3/5)

bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0